De Verspillingsfabriek steunt met nieuwe campagne boeren en de Voedselbank

Summary
Heel Veel Soeps brengt veel mensen positieve beweging in crisistijd
De Verspillingsfabriek steunt met nieuwe campagne boeren en de Voedselbank
library

‘Ik wens je Heel Veel Soeps’ is onlangs gelanceerd. Dit initiatief van De Verspillingsfabriek werd in samenwerking met communicatiebureau Heldergroen opgezet. 

Door een soep-pakket te kopen, kunnen mensen heerlijke soep schenken aan iedereen die hen lief is. En misschien wel veel belangrijker, ze helpen boeren aan een afzetmarkt en eerlijke prijs voor hun anders overtollige oogst. De campagne is ook bedoeld om verspilling tegen te gaan. Daarnaast kunnen mensen met afstand tot de arbeidsmarkt gewoon doorgaan met hun werk bij De Verspillingsfabriek, waar deze soepen worden gemaakt. Tot slot wordt de Voedselbank of een ander goed doel ondersteund.

Ik wens je Heel Veel Soeps’ is geboren in het midden van de coronacrisis en is in recordtempo opgezet. Heel Veel Soeps is er voor iedereen. Want iedereen houdt van soep, toch? Zeker nu we bijna allemaal thuiswerken, is soep een warm kommetje geluk. Soep verbroedert en brengt samen.
 

Hoe werkt Heel Veel Soeps?

Hoe werkt het? Particulieren bestellen het Heel Veel Soeps-pakket voor iemand die ze veel goeds toewensen. Hij of zij ontvangt vijf heerlijke soepen thuis, voorzien van een persoonlijke boodschap. De zesde zak soep gaat automatisch naar de Voedselbank. “Ook bedrijven en organisaties kunnen meedoen”, legt Bob Hutten van De Verspillingsfabriek uit. “Om thuiswerkers en doorwerkers een hart onder de riem te steken of je relaties of leveranciers te laten weten dat je aan ze denkt. Zij kunnen ervoor kiezen om de zesde zak ook aan een ander goed doel te schenken, bijvoorbeeld een lokaal initiatief.”
 

Schenk ook Heel Veel Soeps

Elk Heel Veel Soeps-pakket bevat een zak klassieke uiensoep, twee zakken romige champignonsoep en twee zakken tomaten-paprikasoep. De soepen uit De Verspillingsfabriek worden gemaakt met verse ingrediënten en zonder onnodige toevoegingen. Lekker en gezond. Fijn bij het diner, heerlijk als lunch.
 

Soeper, eh, super sympathiek initiatief in moeilijke tijd

‘Ik wens je Heel Veel Soeps’ is echt een steuntje in de rug én tegelijkertijd ook onderdeel van de creatieve, sympathieke manier waarop mensen kunnen reageren op snel veranderende tijden. Schouders eronder en gaan. Oprichter Sander Veenendaal van Heldergroen: “Met dit initiatief werken we aan positieve beweging in crisistijd en aandacht voor elkaar is daarbij het belangrijkste dat er is.”
 

Lees verder: www.heelveelsoeps.nl

Over Heldergroen

Heldergroen is een communicatiebureau dat helpt om duurzame merken groot te maken en grote merken duurzaam. Dat doet Heldergroen onder andere voor TNO, Triodos Bank, GLS en het Wereld Natuur Fonds (WWF).

Related SDGs what are SDGs
Read more
There are no matches yet. Match to this library
No people have been matched yet. Match people here

Do you want to comment on this library-item?