Collectieve Uitreiking Circulair Ondernemen Keurmerk

07 juni 2017, 13:00 - 17:00. Amsterdam, € 999,00

evenement
Collectieve Uitreiking Circulair Ondernemen Keurmerk

07 juni 2017 13:00 - 17:00

Het Circulair Ondernemen Keurmerk (CO Keurmerk) van het Nationaal Duurzaamheid Instituut is een keurmerk voor alle bedrijven die het circulair economisch beleid hebben ingebed in de bedrijfsvoering. 7 juni a.s. reikt het NDI het CO Keurmerk collectief uit tijdens dit evenement.

Om de circulaire economie in Nederland een boost te geven, organiseert het NDI een collectieve uitreiking voor het Circulair Ondernemen Keurmerk, onder andere voor deelnemers van dit platform. Alle deelnemers schrijven zich in voor het keurmerk en de inspecties geschieden voor 2 juni a.s. De bedrijven die voldoen aan de keurmerkeisen, worden gekroond met het Keurmerk in de colklectieve uitreiking die met veel media aandacht gepaard gaat.

Deelnemers krijgen een mooie korting op de kosten van het keurmerk, i.p.v. 1199,- betaal je nu 999,- per jaar (geldt voor het eerste jaar).

Waarom het Circulair Ondernemen Keurmerk?

  • Erkenning
  • Waarborg uw circulair economisch beleid
  • Verbeter uw concurrentie positie
  • Adverteer met het keurmerk logo
  • Vermelding op de website van het ND Instituut
  • Registratie als keurmerkhouder in het keurmerkregister van keurmerknederland.nl
  • Media campagne omtrent keurmerkhouderschap
  • Linkbuilding 
  • Deelname Nationale Duurzaamheid Awards 2017

Externe validering en communicatie

Het Circulair Ondernemen Keurmerk wordt uitgeven door het ND Instituut. Het keurmerk kent een externe validatie. Dit betekent dat de genoemde resultaten bevestigd zijn door een onafhankelijke certificerings-instelling, te weten Keurmerk Nederland. 

Bedrijven die aan de keurmerkrichtlijnen voldoen, ontvangen hiervan een formeel certificaat. Daarnaast mag het gecertificeerde bedrijf het keurmerklogo uitdragen en de certificering gebruiken in campagnes, verkooptrajecten enzovoort.

Het Circulair Ondernemen Keurmerk inspecteert de organisaties op basis van de volgende vier punten:

  1. Kringlopen Circulair economisch ondernemen heeft alles te maken met het sluiten van kringlopen. In de bedrijfsvoering van een onderneming kunnen kringlopen worden gesloten op het gebied van ontwerp, productie, logistiek, marketing, financiën, grondstoffen en afvalstoffen.  De kringlopen worden per bedrijfsonderdeel geïnspecteerd.
  2. Waardecreatie Waardecreatie is een zeer belangrijk punt voor circulair economisch ondernemen. Daarom worden de (aspirant) keurmerkhouders jaarlijks geïnspecteerd op het creeren van nieuwe en het behouden van huidige circulaire waarden. Deze waarden worden bekeken op de volgende gebieden: milieuverbetering, maatschappelijke betrokkenheid, financiele waarden, ontwikkeling van kennis en vaardigheden.
  3. Strategie De circulair economische beleidsvoering terugzien en inbedden in de strategie van een bedrijf is een kernpunt van circulair ondernemen. Vraagstukken als; is jouw strategie erop gericht om efficient om te gaan met grondstoffen? Is uw strategie gericht op het kosteneffectief duurzame producten en diensten leveren?  En hoe gaat de onderneming dit bewerkstelligen? Komen dan ook veelvuldig terug bij de inspectie van het Circulair Ondernemen Keurmerk. 
  4. Waardering Het Circulair Ondernemen Keurmerk wordt in twee delen gewaardeerd: enerzijds de verplichte punten van de keurmerkeisen, en anderzijds de percentagetelling bij de kringlopen, waardecreatie en strategie. Het percentage dat de onderneming circulair is wordt gekoppeld aan de ranking.

Kijk voor meer informatie op onze website.

Twitter Facebook LinkedIn™
Twitter LinkedIn™ Facebook Google+
Geschreven door C Ruigrok op 15-05-17 www.nd-instituut.nl/circulair-ondernemen-keurmerk

Wil jij op dit event reageren?

Laatste reacties